Friday 11 October 2013

"Pedagogical" Guidance for ELT at Gymnasium by ΥΠΑΙΘ

Σύμφωνα με την 147633/Γ2 / 11-10-2013, για την διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στα Γυμνάσια προβλέπονται τα κάτωθι: Η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στηρίζεται στην κατάκτηση επιπέδων γλωσσομάθειας. Σύμφωνα με αυτό η διδακτέα ύλη δεν μπορεί να οριστεί με κεφάλαια βιβλίων αλλά με τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών για την επίτευξη των επιπέδων γλωσσομάθειας. Εκείνο που μπορεί να επισημανθεί είναι ότι οι καθηγητές έχουν την ευχέρεια να μην ολοκληρώσουν την ύλη ενός βιβλίου για τη συγκεκριμένη τάξη, να συνεχίσουν ένα βιβλίο το επόμενο σχολικό έτος ή να παραλείπουν έως και δύο ή τρία κεφάλαια, ανά τάξη, ανάλογα με το επίπεδο γλωσσομάθειας του μαθητικού δυναμικού της. Απόπειρα σχολιασμού. Προσωπικά, δεν μπορώ να κατανοήσω για ποια επίπεδα γλωσσομάθειας μιλάει η εγκύκλιος έτσι όπως έχει διαμορφωθεί το τοπίο της διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας στα Γυμνάσια.Πρώτα ο μαθητής!! Τον καημένο τον μαθητή. Φανταστείτε τον να είναι "κατωτάτου επιπέδου" και ο καθηγητής να του αφαιρεί μόνο δυο τρία κεφάλαια από την ύλη, έτσι για να τον "ξαλαφρώσει" λιγάκι. Ωραίο έ;;; Πάνε τα βιβλία, πάνε τα επίπεδα πάνε και τα ΑΠΣ-ΞΓ, πάει το CERF, πάνε όλα. Η ύλη από τη μια δεν ορίζεται με κεφάλαια βιβλίων (Το βιβλίο δεν είναι μπούσουλας). Σε κάθε τάξη μπορούν να παραλείπονται το πολύ έως τρία κεφάλαια (Το βιβλίο μπούσουλας). Η ύλη καθορίζεται από τις διαφοροποιημένες γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών.( Χαμηλές γλωσσικές δεξιότητες, λίγη ύλη) (εδώ είναι που μιλάμε για πολλαπλές ταχύτητες !!). Η ύλη όμως καθορίζεται από τις διαφοροποιημένες γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών που διαμορφώνονται συχνά και εκτός σχολείου.(εδώ αγγίζουμε τα όρια του ρατσισμού) Οι γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών(εδώ ο ποιητής αναφέρεται στο linguistic competence, στο linguistic performance, σε language skills, σε communicative competence/performance ? Που καλοί μου συνάδελφοι, που;) Ποιος μπορεί να μου πει, τι να προτείνω σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο σε συναδέλφους της περιοχής ευθύνης μου των οποίων οι μαθητές της Α Γυμνασίου δεν έχουν διδαχτεί Αγγλική γλώσσα στις δυο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού; Κρίμα.

No comments:

Post a Comment

Lecture on Cypriot Greek dialect