Thursday, 27 February 2020

TEACHER TRAINING SEMINAR: Emotional Intelligence through Literature in EFL

ΘΕΜΑ:   «ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΕ06».

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 Ελένη Μπάλιου,  διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα:
«Η συμβολή της διδασκαλίας της λογοτεχνίας στην καλλιέργεια της κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης και της συναισθηματικής ευφυΐας».
Το σεμινάριο εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους το σχολείο και γενικότερα η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων της  συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών/-τριών όπως είναι η αυτογνωσία, η αυτοδιαχείριση, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα  επίλυσης προβλημάτων καθώς και η διαχείριση των κοινωνικών σχέσεων. Επικεντρώνεται, επίσης, στους τρόπους με τους οποίους η διδασκαλία βασικών μαθημάτων όπως η λογοτεχνία (ξενόγλωσση και μη) βοηθούν την παραπάνω διαδικασία γνωστή ως διαδικασία κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης.
Θεματικές Ενότητες του Σεμιναρίου
1.      Μπορεί να διδαχθεί η Συναισθηματική Ευφυΐα;

•          Ορισμός της Συναισθηματικής Ευφυΐας. Θεωρίες των Mayor & Salovey (1997), Daniel Goleman (1995), Bar-On (1997). Μοντέλα μέτρησης της Συναισθηματικής Ευφυΐας που βασίζονται στις παραπάνω θεωρίες.
•          Οι έννοιες της προσωπικότητας, της αλεξιθυμίας και της ηγεσίας και η σχέση τους με την Συναισθηματική Ευφυΐα.
•          Οι 5 βασικές έννοιες της προσωπικότητας και η σχέση τους με τις βασικές συνιστώσες της Συναισθηματικής Ευφυΐας.
•          Η φερεγγυότητα των θεωριών της Συναισθηματικής Ευφυΐας. Μπορεί να διδαχθεί η Συναισθηματική Ευφυΐα;

2.      Πως η λογοτεχνία βοηθά στην καλλιέργεια της Συναισθηματικής Ευφυΐας των μαθητών/τριών.
·         H θεωρία της «Ταυτοποίησης» (“Identification Process”).
·         Οι 5 συνιστώσες της Συναισθηματικής Ευφυΐας σύμφωνα με τον Daniel Goleman (επανάληψη).
·         Frenkenstein της Mary Shelley: Η ταυτοποίηση με το «τέρας» και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στους μαθητές/-τριες μέσα από σχετικές δραστηριότητες.
·         Ο ρόλος και η επιρροή της τέχνης στην βελτίωση της Συναισθηματικής Ευφυΐας των μαθητών/τριών.
·         «Το Καφενείο» (“The Kafeneion”)  της Victoria Hislop: Η συναισθηματική ανταπόκριση των μαθητών/-τριών στην μουσική. Ο ρόλος της στην ψυχαγωγία, στην απόκτηση πολιτιστικής ταυτότητας και  στον έλεγχο των συναισθημάτων. Σχετικές δραστηριότητες.

3.     H θεωρία της «Aισθητικής Συγκίνησης» (Αesthetic Εmotions) και η ποίηση.
·         H θεωρία της «Aισθητικής Συγκίνησης» (Αesthetic Εmotions) και η ποίηση.
·         Η επίδραση της ποίησης στην ανάπτυξη της Συναισθηματικής Ευφυΐας.
·         Robert Frost’s “Stopping by Woods on a Snowy Evening”, William Wordsworth’s “Written in March”, George Seferis’ “Just a little More”. Η ποιητική περιγραφή της φύσης και η σχέση της με την καλλιέργεια των βασικών συνιστωσών της Συναισθηματικής Ευφυΐας στους/στις μαθητές/-ήτριες.
·         Αναφορά στη θεωρία της «Αιμοφιλίας» (E.O Wilson, 1984).



Ταυτότητα  του Σεμιναρίου
To σεμινάριο διοργανώνεται στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δραστηριοτήτων του 6ου Π.Ε.ΚΕ.Σ Αττικής.
Τόπος διεξαγωγής: Ιωνίδειος Σχολή Πειραιά,  Σωτήρος Διός 17.
Ημερομηνίες διεξαγωγής:
Τρίτη 3 Μαρτίου 12 – 2μμ
Τρίτη 10 Μαρτίου 5-7μμ
Τρίτη 17 Μαρτίου 5-7μμ
Διάρκεια: 3 εβδομάδες
Συνολικός αριθμός ωρών: 6 ώρες
Δηλώσεις  συμμετοχής  στο haritatou@gmail.com
Για την  δήλωση συμμετοχής θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας και θα δοθεί βεβαίωση  στους συμμετέχοντες.
Επιμορφώτρια:  Δρ. Νίνα Χαριτάτου, της οποίας και σύντομο βιογραφικό ακολουθεί.


 H Nίνα Χαριτάτου είναι κάτοχος Ph.D Φιλοσοφίας από το Newcastle University της Μ. Βρετανίας όπου και δίδαξε λογοτεχνία (Ρομαντισμό, Μοντερνισμό) τα ακαδημαϊκά έτη 2011-2013. Άρθρα της σχετικά με την διδασκαλία της λογοτεχνίας έχουν δημοσιευτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Παρίσι, Λονδίνο, Σύδνεϋ), ενώ,  στην εργογραφία της ανήκουν τα κείμενα Αγγλικής και Αμερικανικής Λογοτεχνίας (Πατάκης, 2013) καθώς και η συγγραφή και επιμέλεια Αγγλοελληνικών λεξικών που προορίζονται για την εκπαίδευση. Είναι μέλος του συμβουλίου εκδόσεων του Cambridge Scholars Publishing,   καθώς και άλλων διεθνών επιστημονικών ενώσεων.

Σε συνέχεια της αρχικής πρόσκλησης, δεχτήκαμε τηλεφωνήματα συναδέλφων φιλολόγων ελληνικής και άλλων ξένων φιλολογιών, οι οποίοι/-ες εξέφρασαν την επιθυμία να παρακολουθήσουν το σεμινάριο λόγω επιστημονικού ενδιαφέροντος. Πληροφορούνται,  επομένως, οι συνάδελφοι φιλόλογοι των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων, ότι ευχαρίστως θα γίνουν δεκτοί/-ές, υπο την προϋπόθεση ότι:
 α) την Τρίτη 3 Μαΐου  12 – 2μμ. δεν θα έχουν διδακτικές ή άλλου είδους εργασιακές υποχρεώσεις   και επομένως δεν θα παρεμποδιστεί η ομαλή ροή της σχολικής λειτουργίας.
β) το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους στην Αγγλική Γλώσσα στην οποία και θα διεξαχθεί το σεμινάριο, είναι τουλάχιστον Γ1.

No comments:

Post a Comment

Lecture on Cypriot Greek dialect